zondag 4 november 2012

Granny bag

Al een hele tijd geleden, kwam ik op meerdere blogs een hele leuke grannybag tegen...
Ik zag er alleen een heel klein beetje tegenop om eraan te beginnen.




Je hebt er een grote grannysquare voor nodig (zeker 25 toeren) en dat is niet aan mij besteed.
Ik vind haken heel erg leuk, maar het moeten korte werkjes zijn.

Onderzetters, pannenlappen of grannysquaers van 4/5 toeren. (of te wel binnen een uur klaar en afgewerkt)

En toen bedacht ik me, dat heel veel kleine vierkantjes aan elkaar gehaakt ook 1 groot vierkant vormen.
Dus zo geschiede... Mniekkie ging weer aan de haak... Na 3 weken waren eindelijk alle vierkantjes gehaakt en afgewerkt (het blijft een rotwerk, draadjes afhechten)
Nog eens 2 avonden later waren ze gevormd tot 1 groot vierkant (helaas geen foto van :( )

Maar dan ben je er natuurlijk nog niet.. 1 groot vierkant is nog steeds geen tas. Dus ben ik braaf 2 tegenover elkaar liggende zijkanten gaan voorzien van een randje van 3 toeren, die tot de helft geminderd is.

De andere 2 zijkanten ook een beetje geminderd en daarna aan elkaar dichtgehaakt...

Nog 2 handvaten eraan. En klaar was de tas... En omdat ik het toch wel prettig vind dat de die dicht kan. Heb ik er nog 3 snapjes ingezet (kamsnaps, of te wel plastic drukknoopjes)

En nu hangt die aan de stoel te wachten tot ik er een leuk doel voor gevonden heb.. Ik ben eigenlijk een beetje dom geweest, want ik heb hem niet gevoerd.. En er zitten (logisch haha) dus wel gaatjes in. Dus kan hem niet voor erg veel doeleinden gebruiken.

Dus voorlopig hang die gezellig aan de stoel, tot ik er een betere bestemming voor heb gevonden...




1 opmerking:

  1. Wauw!! Wat een superleuke tas!!! Heerlijk he grannies haken, Ik word er helemaal rustig van! Liefs,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen