woensdag 15 mei 2013

Tekenen voor dummies



Alweer een tijdje terug heb ik het boek tekenen voor dummies besteld. Vol goede moed de benodigde materialen aangeschaft. Klinkt heel wat he? De benodigde materialen, maar veel meer als een paar potloden in verschillende hardheden, 2 soorten gummetjes (een gewone en een kneedgum) is het niet. Ik was nog geen 10 euro voor alles kwijt.

Maar zoals wel vaker belanden de gekochte spullen op tafel, om van de tafel in een hoekje en vervolgens in een laatje te verdwijnen. Uiteindelijk heb ik dit weekeind alles uit de la gehaald en ben ik begonnen met lezen. Lezen over hoe je moet leren tekenen. Eigenlijk klinkt het best vreemd. In het boek word lezen en doen met elkaar afgewisseld.
Ondertussen ben ik al aardig gevorderd in het boek.

Eén van de eerste opdrachten was het tekenen van een Wollige Wollie. Die naam was al leuk genoeg om het gewoon te gaan proberen.





Dus zie hier, mijn Wollige Wollie.


Hopelijk vind ik de komende tijd meer tijd om te lezen en te proberen, zodat ik mijn tekenskills weer wat meer vorm kan geven. Op het MBO (pfff alweer 10 jaar geleden) heb ik al aardig wat tekenlessen gehad. Helemaal nieuw is het dus niet voor me. Het is alleen wel vastgeroest. Dus hopelijk volgen er weer snel leuke en mooie creaties, waar zoals het hoort altijd wel iets te verbeteren valt

6 opmerkingen:

  1. Wat schattig en goed gedaan!!!! Ik wil dat boek ook, erg hè. Niet voor mezelf hoor, mijn dochter tekent heel graag en ik weet héél zekre dat ze dit fantastisch vindt, ik ga het onthouden! succes met je tekenlessen en niet meer in de hoek leggen hoor!!! Vel te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek is echt de moeite waard hoor! Zowel voor de gevorderde als de beginnende tekenaar. Denk ook dat ze het fantastisch zal vinden. Er word echt super veel, en vooral ook duidelijk in uitgelegd

      Verwijderen
  2. Wat leuk, Moniek, ziet er ook echt uit als Wollige Wollie :o)
    Succes met je tekenlessen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bedankt. Gaat helemaal goedkomen. Nu alleen het scrappen niet laten verwaarlozen he :D

      Verwijderen
  3. Wat is dat mooi leuk zo gedaan
    ik word je volger

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen