dinsdag 31 december 2013

Op de valreep...

Nu de laatste uurtjes van 2013 wegtikken heb ik nog even snel mijn rode setje afgewerkt.

Het is een sjaal geworden in Granny stripes. Een lekker brede sjaal, waardoor het niet zo erg is dat die nogal open van structuur is. De muts is gehaakt in stokjes en een laatste toer met vaste in wit.
Ik vind gehaakte mutsen super leuk alleen ik vond ze nooit zo lekker zitten, omdat ze vaak nogal los zitten. Nu vond ik nog een restje met van dat transparante sieraden elastiek. Deze heb ik 2x maal door de een nalaatste toer gehaald en wat strak getrokken zodat de muts mooi aansluit om mijn hoofd en niet zo makkelijk omhoog komt.

Het patroon van de roos hier vandaan.

De muts en sjaal zijn naar eigen inzicht gehaakt.

De muts heb ik met dubbele draad en haaknaald 6.5 gemaakt zodat die lekker dik en warm is.
Ik ben begonnen met een magische cirkel met 12 stokjes. En gekeken hoeveel ik gemeerderd heb zodat hij niet al te snel rond ging trekken.

De sjaal is gehaakt met haaknaald 5.5 en enkele draad.

Alles bij elkaar heb ik net geen 5 bollen gebruikt.



 Tot slot wil ik iedereen een onwijs goed en gezond 2014 toewensen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten