maandag 6 augustus 2012

Grootmoeders kast

Een tijd geleden heb ik eens bij mijn oma in de kast lopen snuffelen tussen brei en haak boeken. Omdat ik niet kan breien, of eigenlijk meer dat niet leuk vind, heb ik de breiboeken snel aan de kant gelegd. Er lag namelijk ook een flinke berg met haakboeken. Onder ander een flink aantal van Durable nr 6/80. Er staan een hele hoop leuke patronen in voor pannenlappen. Er leuk om restjes op te maken en ook nog eens handig


Nadat ik een leuk patroontje had gevonden en bijpassend katoen ben ik begonnen. Ik heb gekozen om katoen van de wibra te gebruiken. Ik had hier al eerder iets mee gehaakt, wat veel vloeken en schelden tot gevolg had, omdat het draad zo snel splijt. Dus je raad het al.. Ook dit haakwerkje ging niet helemaal zonder slag of stoot.


Na een avondje haken (en vloeken) was ik hier gebleven, en zo heeft een een hele tijd in het haakboek geleden, omdat ik niet de moed had om verder te haken met dit katoen.


Maar katoen kan je niet laten winnen toch?? Dus uiteindelijk toch maar doorgehaakt. De pannenlap bestaat uit 2 "losse lapjes" die met de laatste (op de foto de groene rand) toer aan elkaar gehaakt worden.

Gelukkig is die klaar. Helaas heb ik nog wat bolletjes katoen van de wibra. Maar 1 ding is mij duidelijk, voor mij geen Wibra katoen meer!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten